Dagens citat

söndag 17 april 2011

Helt UUUUUNDERBART...

har det varit med ledig helg o dessutom FINT.. SKÖNT.. VARMT.. SOLIGT Väder =D

BertaStina har grejat i ordning alla sina sittplatser inför sommaren..  Ja inte riktigt alla förstås.. Slogboden är ju kvar, men där är lite snöigt o dant än så det får bli en annan dag.

Lilla Toy-o-Ta,n har BertaStina både städato tvättat.. så nu behövs väl inte den tvättas på några år =)däremot skulle den behövt både nya sommar o vinterskor..
Men det är dyra skor på såna där rackare.. Tur dom inte är skoomaner som BertaStina.

Det blev faktiskt ett par nya skor till BertaStina häromdan...
Ssscchhhhhh.. Knubben har inte sett dom än. Dom ligger liksom till sig lite i påsen nu =)
Så brukar BertaStinas nya saker göra.. Kanske för att hon måste smälta sina inköp lite först innan hon accepterar dom.
Men denna gången var det faktiskt inte BertaStinas fel att det råkade bli ett par till skor i BertaStinas ägor.
Nä denna gången var det faktiskt Ärt Stjärt som LURADE BertaStina till att köpa ett par skor..
Ja fasen vet om hon inte TVINGADE BertaStina när hon tänker efter =)

Ja ja, nu var det ju ett PANG-PRIS.. så det så..
Så några Toy-o-Ta-skor hade det inte räckt till i alla fall.
o nog måste väl BertaStina få köpa sig ett par skor, när knubbe-gubben snart ska åka till småland (o säkert åka till ullared o shoppa,) medan BertaStina får sitta här hemma AAALLDELES ENSAM..
Eller ja.. hon har ju Fajerpojken förstås =)... o tomten.... o Ivar..
det går nog ingen nöd på BertaStina... Hon får ju fritt fram att hitta på vad för bus hon vill =)
Fast EN SAK vet hon inte...
VEM I HELVETE SKA KLIA BERTASTINA I NACKEN NÄR HON SKA SOVA??!!! =(

undra om man kan lära Fajerpojken det.. hmmm..

3 kommentarer:

  1. Skor är skoj :P Men ibland så gör det sig bäst i påsen en stund innan dom intar tronen. :)
    Man får visa sina "fynd" lite och lite :)

    Kram på sig och så härligt att du kunnat börja mysa till dina "uteställen" inför somaren.

    SvaraRadera
  2. Haha....mina inköp brukar också få "möra" till sig ett tag innan dom åker fram. I mitt fall är det nog för att jag in i det sista är osäker på om jag verkligen verkligen behöver dom???!
    Ibland åker dom tillbaka till butiken!!!

    Ja nu är det sommar o sol o koskiten i hagen!! Nästan. 1000 saker ska hinnas med nu innan man ska börja om med det man (nästan) har lämnat bakom sig. Snö och is är nästan helt borta nu. Ute vid stugan är det fortfarande en stund kvar innan det är barmark, men så ligger det ju mitt i skogen också.

    Hemsidan på dinstudio gjorde jag privat åt mina släktingar söderöver så dom kan gå in och kolla läget.

    Min blogg här....behöver nog lämnas in på reparation!!! Det vettetusan va som hänt med den, men den har strulat förr så.....
    Blir kanske så att jag helt sonika får ta en ny. Eller så har jag ju några gamla som jag kan damma av om inte annat. *blink blink* Hahaa....


    Ett tips, köp åretruntdäck!!! Har haft det sen sommaren 2009 och det är det bästa jag haft på bilen!!! Ha en underbar vecka!!



    Nu ska jag också städa bilen. Ska bli en färd söderöver till veckan så den behöver mockas ur innan dess....


    Tjipptjillevip!

    SvaraRadera
  3. tvinga och tvinga.... Men om det känns bättre så skyll på mig. ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...