Dagens citat

tisdag 31 januari 2012

Har inte....

BertaStinas liv blivit ganska lugnt på nåt vis?..
Det är inga lappar i röven, inga kraschade spisar eller exploderande stolar.
Ja det var kanske nåt häromdan, när knubben sa .. -Jag förstår inte hur du bär dig åt..
Men BertaStina kommer inte ihåg vad det var =)
(Minnet är inte så bra,  knubben säger att vi snart måste få bromsmedicin till BertaStina..)
Men det var säkert nåt som gick sönder, bara för att BertaStina tittade på det..

Det brukar va så. BertaStina behöver inte göra så mkt för att saker o ting ska strejka..
Häromkvällen råkade hon pilla lite på sin mobiltelefon... o krrcchhhcccc,, så var det slut på "Så ska det låta" på TV,n..  o BertaStina fick skulden..
-Det var precis när du pillade på mobilen sa knubben, jag såg det.. Du håller på o kopplar upp dig Hela tiden.. Det blir för mycket..
JAMEN.. !??

Lika lugnt som BertaStinas liv har blivit, lika lugnat dalar nu några förhatliga snöflingor från skyn.. o BertaStina önskar både att livet förtsätter vara lugnt o att snöflingorna tar det jävligt varligt..

Eller JA, det kan ju hända nåt ROLIGT i BertaStinas liv förstås... =)
Men det kommer det nog att göra med tiden... Bara vinterjävulen tar slut nån gång.
Men idag ska BertaStina masa sig till jobbet o avverka dag 2 av 5.. 
Det tar sig..  kan man ju säga om man är optimist--
men det vetefan om BertaStina är.

Slukar en powerking o ser om det går vägen..


3 kommentarer:

  1. Jag glömmer aldrig när jag läste om den där klisterlappen. När jag skulle berätta för Herr B vad jag läst så skrattade jag så han inte fattade något av vad jag sa =o)

    SvaraRadera
  2. stackars herr B =)
    Ja det var magi det.. vefasen hur det gått till..

    SvaraRadera
  3. Hade nog behövt powerking-a mig jag med... Inte för att jag har något jobb att gå till; bara en pannjävel att mata och mata och... Sabla vinter!!!

    Sköt om sig!
    Kramen!
    /Johanna (Uffematten)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...