Dagens citat

onsdag 8 februari 2012

Undrar om Knubben har rätt

Borde BertaStina kanske ha lite bromsmedicin..??

I morse när BertaStina frusen o trött skulle åka hem från jobbet, så kommer hon ut o får se Toy,oTa´n så frusen o eländig..
Men va fan, tänker BertaStina... o så kommer hon på--
visst ja, man kanske skulle ställt klockan på motorvärmaren oxå o inte BARA stoppat i kontakten.. Suck

Kallt satan var det, för BertaStina hade inga dubbla damkalsonger på sig.. Hon hade bara en ynklig tunn feberbyxa.. (joggingbyxa)
Hon skulle ju bara gå ut till bilen, brumma hem o sen krypa i säng.  Hon trodde inte att hon skulle behöva några dubbla damkalsonger för det.
Som tur var så var det "bara" -14, så Toy,oTa´n startade snällt, men det var lite dålig sikt för den SATANS ISEN som blir på rutorna går ju inte att skrapa.. !!
Men i natt ska inte BertaStina glömma att ställa klockan.. nu har hon lärt sig =) om hon nu minns det..
Det är ju lite klent med det där minnet..

Häromdan när BertaStina kom till jobbet, parkerade hon bilen, tog sin väska, o började sen leta efter mobilen.
-Men fan, har jag glömt telefonen hemma nu svor BertaStina, o i samma sekund kom hon på att hon ju pratade med sin svägerska....  i?? ?? just det... Mobilen!!
Snacka om att va slut i huvudet..

Nä det kanske är dags för bromsmedicinen.. om BertaStina ska kunna skola om sig o jobba ända tills hon blir 75..

8 kommentarer:

  1. Haha så där brukar jag oxå göra.En dag stod jag och undrade på jobbet...vafan har jag gjort av larmtelefonen nu då,och då stod jag och pratade i den samtidigt...en annan dag satt jag med 2 par glasögon på mig och tittade i telefonkatalogen...hehe
    Ja vad skyller man på???

    SvaraRadera
    Svar
    1. HaHa, det låter bra, då är inte BertaStina ensam om att behöva bromsmedicin då =)

      Radera
  2. Ska vi köpa ett parti bromstabletter tillsammans kanske =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det =)
      men det är nog inte värt vi gör det på nätet så vi hamnar på löpsedlarna

      Radera
  3. Har blivit virrigare och virrigare och kommer sällan ihåg vad det är jag håller på med... Glömmer saker i affären, som ligger tre mil härifrån, och får be dom "passa" mina inköp till nästa gång jag har vägarna åt det hållet... Jäkla tur att det inte var något djupfryst jag glömde :))...
    Skyller glatt på åldern (ja,ja.. glatt och glatt...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skrämmande hur virrigt det kan bli.. Tror på fan om inte BertaStina sitter här på jobbet utan mus i natt nu.. Ja till datorn då alltså. =)

      Radera
    2. Haha! Ja det är inte alltid lätt att hålla reda på tex. motorvärmare, bröd och ost, och sånt där... :-)

      Radera
    3. Nä, o i kväll är musjävulen hemma.. fatta hur tragiskt.. men värre har man varit med om..
      sladdlös..
      jag sägar bara TRAGIK på hög nivå..
      Brödet o osten var nerknölat i en påse i den där jobbeväskan du vet =)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...