Dagens citat

torsdag 19 mars 2009

Tjoff...

sa det o jobbveckan var över =)
Nu ska BertaStina vara lååångledig o få vara hemma hos Aghamore-Mofffe-Pojken-Mååren-Bubben..(kärt barn har många namn) o hoppas att han får vara pigg o glad.
Inte en klocka ska ställas till i morgon =)... sova tills man vaknar av sig själv.. så underbart skönt.. alla jävla tuppar i hela världen får skrika o gala bäst dom vill, men BertaStina ska INTE gå upp då..
Miss Norrland ska nog göra det stackarn.. o säkert Fia med... o sambon.. jag lider faktiskt lite med han när jag hör hur han suckar när han kliver upp, o när han säger hejdå till Moffe, med samma ramsa varje morgon.. =) "Hejdå vovven, nu ska jag åka o jobba. är du en snäll vovve nu så kommer jag hem seen, men du är alltid en snäll vovve, Ja a det är du.. Hejdå.."

Men i Morgon.. då ska inte Moffe behöva höra mattes ramsa en enda gång.. som han annars hör 3-4 gånger innan matte kommit ut genom dörren..... "Nu ska matte åka o jobba, nu får du sova lite bubben, o vakta huset, så kommer mormor o leker med dig sen.. o så kommer husse hem sen.. o sen kommer matte... du är allt en duktig o fin bubbe du...vääärldens finaste...... kommer sen bubben.. hej då...."

Nej, i morgon ska vi sova o sen äta frukost i lugn o ro o sen gå ut på kisserunda. Ja det är i alla fall min förhoppning.. men sen vet man ju aldrig i BertaStinas liv..... Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...