Dagens citat

tisdag 25 januari 2011

Ett sting av irritation

sitter kvar i BertaStina, trots att hon precis gått på nattveckan, o borde känna hallelujalycka.

Igår var hon nämligen väldigt lättretlig o irriterad, o det började nog redan byggas upp på söndan då hon hade haft lust att sätta upp fingret till både en o annan.
Men BertaStina la locket på o lät det jäsa tills igår, då hon började med att reta upp sig redan när hon hämtade posten o fjollträskarna inte hade skickat nåt lönebesked, men försäkringsbolaget däremot hade skickat en mindre trevlig räkning till BertaStina.. VILLAFÖRSÄKRING heter det.. tjohoo vilken liten läckerbit att få i låddan..
Morr... som om inte BertaStina hade räkningar så det räckte ändå.
Hungrig var BertaStina o fattig sädär dan före lön, o tomten ovanligt tålamodsprövande denna dag.
På gränsen till att bita av sig tunga för att inte fara ut i nån explosion, åkte BertaStina till affären för att köpa sig en radhusbiff att gnaga på.
O denna dagen var alla pensionärer ute på shopping, o hade sina möten i affären så man inte tog sig förbi o i kassan fick BertaStina stå med sin radhusbiff o vänta medan en full kundvagn tömdes o rabattkuponger plockades..  o då passade BertaStina på att drömma sig bort till den dagen hon själv blir en pensionär, då ska hon oxå stå sådär mitt i dörren eller i nån gång o ha sammanträde med nån bekant o låtsas som om hon inte ser nååånting runt omkring..  o så ska hon handla o ta GOOD tid på sig.. 
Det måste vara underbart =)
BertaStina brukar inte reta upp sig på dom där tanterna, dom är ju rätt söta ändå..  men idag blev hon lite småirriterad

Hem kom BertaStina till slut i alla fall med sin radhusbiff o slängde upp den i stekpannan.. o satt sig så äntligen o skulle få lite mat i den hungriga magen.. Kan tilläggas att en hungrig BertaStina är en ganska ilsken BertaStina.. det har hon efter sin morbror har hon fått berättat för sig.

När BertaStina sitter där o gnager på sin biff som bäst, så ringer det en jävla papegoja från postkodlotteriet..
o han berättar i en rasande fart för BertaStina att hon ju hade en lott där o att det förut varit dragningar si o så men nu skulle det bli ÄNNU mera dragningar o bli så bra så bra,.. Bla Bla Bla Bla.. o BertaStinas lott den hade liksom nollställts vid årsskiftet...
O NU kunde BertaStina få köpa 4 st andelslotter- så kallade tillsvidarelotter, som inte var bundna...o som inte började gälla förrän i mars.. men han förstod att detta kanske var lite för mycket för BertaStina,,,.. (jaha?? stod det att BertaStina var en fattilapp i papperen eller.. hade han slagit upp BertaStina i taxerings kalendern innan han ringde??)
SÅ BertaStina kunde få köpa TRE andelslotter i stället..
trodde han att BertaStina skulle tänka alledosingen sikken snälling o tacka JA

Nä BertaStina var tvungen att avbryta papegojan o säga
- NEJ jag vill inte ha TRE lotter.!
-Nähä, vill du inte ha tre lotter.. men då kan du få TVÅ lotter..
-NEJ! Jag vill inte ha TVÅ lotter heller!!! Jag vill ha EN lott sa BertaStina o det har jag ju redan..
Men nä, den var ju liksom nollställd??  Men BertaStina kunde få EN lott oxå då..

-Nä, jag fattar inte sa BertaStina,
- Jag kanske förklarar lite dålig sa papegojan o drog samma skit i rask takt igen.
Ja men vem fasen skulle hinna förstå ett skit av vad han sa.. inte BertaStina i alla fall... hon blev bara förbannad o sa att hon inte ville vara med i ett sånt invecklat o omständigt lotteri som hon inte förstod sig på.- Jag köper en Bingolott i stället sa hon =) o tilla
-Så när du nu ändå ringer kanske jag kan passa på o säga upp det.
Men nähä, det kunde ju inte BertaStina göra hos honom. Nä då fick allt BertaStina lov att ringa kundtjänst..
-Ja ge mig numret sa BertaStina..men papegojan fortsatte mala tills BertaStina sa--
-Skulle du ge mig numret till kundtjänst eller?? ..men det hade inte papegojan i huvudet .. det fick BertaStina leta rätt på på internet på deras sida..
Tack o hej o BertaStina letade reda på numret o ringde kundtjänst o sa
-Det ringde nyss en papegoja o ville att jag skulle köpa flera "andelslotter" o jag fattade inte ett skit av vad han yrade om så nu vill jag inte vara med längre..
Men nu kunde ju inte han på kundtjänst heller säga upp det sådär bara.. utan BertaStina fick lov att skicka in det SKRIFTLIGT---. antigen ett brev...., ett fax... eller ett mail..
-Då skickar jag ett mail sa BertaStina snabbt. Vad ska det stå i det???

Namn adress personnumer o kundnummer o att BertaStina ville avsluta prenumerationen, så skulle dom ta hand om det sen..
Rasandes fort gick det för BertaStina att hiva iväg det =)
Så nu hoppas hon verkligen att hon inte har att göra med nån ny "stjärnafyrkant" utan att dom "tar hand om" det.
Sä här efteråt kan ju BertaStina nästan tycka lite synd om papegojan för han ursäktade sig så mycket för att han förklarade så dålig..o han blev nog lite smått förtvilvad när han inte kunde avstyra BertaStinas avhopp..

Men va fan.. kan man inte få sitta o gnaga i sig en blodpudding i lugnan ro utan att man ska behöva bombaderas med obundna andelslotter som är tillsvidarelotter o inte börjar gälla förrän i mars o lotter som nollställts o fan o hans mormor..
Bah,

Men när irritationen ändå sitter kvar nu då så kanske BertaStina ska kasta sig över räkningarna o betala dom..
Så blir BertaStina säkert JÄÄÄTTELYCKLIG sen när hon ser vad som blev kvar..

Hon kanske rentav kan sätta undan en slant till pensionen =)

troligen



4 kommentarer:

  1. Haha, vilken tur att jag inte var och shoppade i dag då =)
    De däringa postkoderna har ringt mig också, och jag vill också bra ha en lott och det fick jag. Men jag ska nog ta och säga upp den. Finns andra som behöver de där pengarna bättre. Jag tex. Ha det!

    SvaraRadera
  2. Innan BertaStina får en hjärnblödning så kanske det är dags att anmäla sig till "nixtelefon"?!! Det funkar faktiskt skitbra!!! =) Blev tvärtyst efter vi hade anmält oss. Slut på alla nördar som ringde i tid o otid....
    Varken jag eller Handyman är med i postkodlotteriet! Ännu...
    Båda har vi på olika håll bojkottat det i alla år. Men det är ju i år det händer!!! Haha...så vi har pratat om det. Fast jag tror jag fortsätter bojkotta skiten ett tag till efter att ha läst den här romanen. Gillar inte att dom måste dra pengarna från mitt konto med autogiro. Varför??? Jag kan betala lotterna själv mot faktura. Nää jag är skeptisk....
    För några år sen funkade inte överföringarna som dom skulle och vi stod utan....haha..ja just en....."husförsäkring". Och det var inte loligt!!! =(
    Nu har jag bestämt mig....det blir nog en 10 veckors lottokupong igen! =)

    För övrigt...Radhusbiff är jättegott!! Med bacon och lingonsylt blir det en höjdare.

    När jag blir stor ska jag bli en pensionärsjävel som tar god tid på mig när jag är ute...jobbar redan på det! ;)

    SvaraRadera
  3. ja nu kanske du förstår vad jag menar näar jag säger att kärringarna på byn är helt galna i att stå så mycket i vägen som dom bara kan.... har jag ju sagt hela tida! och hur i helvete kan en lott bli nollställd bara så där då???? nä... vi fortsätter med Bingo Stina.. i och för sig så vann ju min kära hälft 2000 kr förra gången med postkodlotteriet...

    SvaraRadera
  4. Jadu Kanelbullen, det var tur att du höll dig hemma =)men vänta nu bara på att BertaStina kommer ikapp så ska vi stå där på domus o barrikera brödhyllan eller nåt =)

    cicci.. BertaStina kanske ska tänka på det där nix =) eller nä.. det är bara för fegisar o gubbar som inte kan säga NEJ =).

    Norrland.. nä nu ska vi va snälla mot tanterna.. BertaStina hade bara en liten släng av irritaion =)
    o Hon vet väl varför den där hälften alltid vinner.... Pengar dras ju dit där fom finns förut =)
    o enda gången BertaStina vinner på Bingot så spelar hon ju åt nån annan =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...